7/11/11

Ladybugs for the Summer 夏日裡的瓢蟲


No time for holidaying this summer, sadly; I have to get an interesting design project going and prepare for my two exhibitions in September and October.

But if I can manage to take a short break, I would like to lying on a lavender-scented blanket having a deep coma; reading a bit; back to coma. I don’t like to think too much in the summer so, in terms of my idea of a summer getaway, maybe observing ladybugs in the garden and enjoying the sensation when it tickles me between my fingers.

Aren’t ladybugs the best?
嗚乎哀哉,今年暑假泡湯了。我必須盡早進行一項有趣的設計工作並專注即將在九月和十月的開幕的兩個展覽。

可是如果我能夠偷個浮生半日閒,我喜歡躺在撒遍紫丁香香味的涼毯上打個熟頓;翻幾頁書;再睡個回籠覺。在夏日裡我並不太思考人生大事。對我來說,今年理想的暑假可能就是在花園裡觀賞著瓢蟲,享受它在我指間爬行搔癢的奇妙感覺。

瓢蟲最棒了, 不是嗎?

No comments:

Post a Comment