4/28/10

The Art of Waiting 等待的藝術






Design is a PROCESS and so is waiting. Both of them take time and require strength, believe, and perseverance. Although I’m an untiring advocate of PROCESS, I admit that I rather spending time to get the exact color, appropriate shape, and perfect composition for my design work than twiddling my thumbs and waiting for the feedbacks from the design clients, the publishers, and the gallerists.

A silly thought: won’t it be nice to just “click” a button and get an immediate result?

These days, as my world goes faster and faster it becomes harder and harder to slow myself down and allow patience for processes that just take time.  Alas, “The Art of Waiting” has been gradually lost on me.

Waiting can be a torture, but I must know, some things just take good “old-fashioned” time...


設計和等待是過程的一體兩面, 同時需要時間,精力,信仰,以及堅持的考驗。雖然我是個過程的擁護著,但是我倒寧願花功夫在設計作品上以找出精準的顏色,適切的形狀, 以及完美的構圖,而不是扭轉我的大姆指癡癡地等待設計客戶,出版社,或是畫廊業主的關注。

有個天真的想法:如果能夠敲個鍵盤就能立刻得到答案,那不知該有多美好啊。

這些日子以來,我的世界就像顆陀螺般越轉越快,同時卻也越來越沒有耐心去接受一些需要時間來蘊釀的世事。嗚呼哀哉,等待的藝術就這樣從我身上一點一滴地緩緩流失。

等待可以和折磨相同並論,但是我必須提醒自己,有些事情是真的需要紮實的時間來完成的…




No comments:

Post a Comment