4/20/10

The Tea Tastes Like a Volcanic Eruption 嚐起來像火山爆發味道的茶


In this morning, while drinking a cup of Lapsang Souchong tea, a black tea from Wu-Yi region in China, its smoky, tobacco ash-like aroma and flavor reminded me of the the eruption of Iceland's Eyjafjallajokull on Tuesday, April 13.

Volcanic gases and silicate ash has spread across much of Europe, bring air travel across the continent to a near standstill. My Finnish friends who've got stuck in Geneva for a few days, are considering taking a bus back to Helsinki. But how long is the journey going to take? Three whole days!

Being a frequent traveler, I have plenty of stories to tell about being stuck at the airport. The experiences are not pleasant but I use the time to catch up on my reading. Even so, I still prefer reading calmly in my cozy apartment while sipping on my hot volcano-flavored tea.

今天早上隨意喝著一杯來自中國武夷山區的拉普山小種紅茶,它那帶著一股濃熏雪茄煙灰的味道不禁讓我聯想起四月十三號在冰島發生的Eyjafjallajokull火山爆發。

火山的瓦斯味及灰墟已籠罩了大部分的歐洲,導致洲際航線幾乎癱瘓。我滯留在日內瓦多日歸心似箭的芬蘭朋友們, 局然想要搭巴士返回赫然爾辛基。那可得足足花上三天的時間耶。

經常旅行的我,滯留機場對我來說已是家常變飯。雖然這樣的經驗不足以為道,可是我隨遇而安,恰好可以利用這段空檔來讀讀那些該讀但還沒時間閱讀的書。不過話雖如此,我還是寧可待在自己的小屋,一邊靜靜閱讀一邊細細品嚐那股帶勁的火山味的紅茶。

No comments:

Post a Comment